Samenwerking met Lions Club Yogyakarta Puspita Mataram, Indonesië

De samenwerkingsovereenkomst met de Lionsclub in Yogyakarta biedt 15 Indonesische kinderen van onbemiddelde ouders de kans om lager- en middelbaar onderwijs te volgen. Ontwapenend zijn de dankbetuigingen. De 10 basisschool leerlingen doen dat in de vorm van kleurige posters met een wenkend toekomst-perspectief als afbeelding, terwijl de 5 middelbare scholieren dankbrieven in het Engels of Indonesisch schrijven. Een willekeurig citaat: Ik hoop vurig dat ik de beurs mag blijven ontvangen zodat mijn dromen voor de toekomst mogen uitkomen.”

Tijdens een feestelijk déjeuner ten huize van Walter en Nell Dekkers bood president Tuning Rusminto uit Yogyakarta, mede namens de haar uit Indonesië begeleidende Lions, als erkentelijkheid voor onze samenwerking, steun en ontvangst clubvaantjes aan en een standing invitation Yogyakarta toch vooral spoedig te bezoeken. Dat werd gereciproceerd door president Rudolf van der Flier met een MD banner en pin en de toezegging dat ook in de komende jaren op onze steun kan worden gerekend.

PresidentTuning en Past President Rudolf v.d. Flier

Namens de 15 leerlingen spreekt één een dankwoord uit in Yogyakarta, schooljaar 2019-2020

President Tuning en president Cees Doolaard