Scheveningen > Noordwijk en terug!

Op zondag 12 januari 2020 werd de 19de strandmarathon georganiseerd door Lions Den Haag 1, Stichting Den Haag Marathon en Hague Road runners.

De kust blijft haar aantrekkingskracht houden. De zee, de golven in de branding, het gevoel van de wind op je gezicht, zon, sneeuw, regen, de geur van het zoute water, de aanblik van het strand, de duinen, de meeuwen, het geluid van water en wind, tijdloos.

Hardlopen: rond 35 deelnemers hele marathon, zelfde aantal halve marathon, geanimeerd.

Zwaar op het strand op terugweg.

Naar inschatting de grootste of bijna grootste opkomst ooit qua hardlopers door toevoeging van de halve marathon.

Wandelen: 42, 30, 21, 10 of 5 km. Toegevoegd voor het eerst dit keer marathon wandelen. Die extra activiteit leverde aardig wat deelnemers op. Goede opkomst: iets meer dan 100.

Lopen en wandelen voor een goed doel: de opbrengst is met name voor de kinderen van Middin, waar al langer dan 30 jaar innige banden mee zijn. Middin verzorgt o.a. woonhuizen\-centra, waar kinderen met een lichamelijke of meervoudige beperking in de leeftijd van 6 tot 20 jaar kunnen wonen in een omgeving, waarin zoveel mogelijk de huiselijkheid centraal staat zonder afbreuk te doen aan de medische verzorging, die deze kinderen hard nodig hebben.

Opbrengst voor de Lions deze editie: € 2.500 na aftrek van kosten.

De opbrengst gaat met name naar het organiseren van een disco feest en andere extra activiteiten die het leven van deze kinderen aangenamer maken.