02/01/2020

Lions Club Den Haag 1 richt zich met haar projecten met name op jongeren met een beperking of achterstand in de Haagsche regio.

Middin is bij uitstek het belangrijkste goede doel voor Lions Den Haag 1.

Lions club Den Haag 1 organiseert al 19 jaar een Disco feest voor jonge (zwaar/dubbel) gehandicapten, in samenwerking met Zorggroep Middin en ADO (exploitant/gebruiker van CARS JEANS Stadion).

Deze activiteit heeft de gehandicapte jongeren schitterende avonden bezorgd, waar ze zich bijna een jaar lang op verheugen en enthousiast voorbereiden.

Gezien het enthousiasme van de deelnemende jongeren en een behoeftepeiling onder andere organisaties, gericht op jongeren met een beperking, zijn wij een grote feestdag (sport/spel, lunch en discofeest) aan het voorbereiden, waaraan meer jonge gehandicapten uit Den Haag en regio Haaglanden kunnen deelnemen.

Ons doel is dat 250-300 jonge gehandicapte schoolgaande jongeren (12 – 18 jaar) volwaardig mee kunnen doen met ons initiatief tot een “G-Fest” in het ADO Stadion.

Naast deze activiteiten heeft Lions Club Den Haag 1 (hands-on) gezorgd voor vakantie uitjes, tuinonderhoud, koken en een internetnetwerk aangelegd.

Een deel van deze activiteiten is inmiddels overgenomen door de ouders van de kinderen.