24/02/2020

Tussen de Club en Hofstads Jeugd Orkest (HJO) bestaat een jarenlange band. Op iniatief van de Club is  daarom in 1985 de Stichting Service Aktiviteiten,(SSA), opgericht, om het HJO financieel en anderszins te ondersteunen, met name door het organiseren van het inmiddels traditionele jaarlijkse concert in de maand november, oorspronkelijk in het Circustheater, daarna in de Anton Philipszaal, en tot de opening van Amare aan het Spui, nu in het Zuiderstrandtheater.

Het Hofstads Jeugd Orkest is niet alleen het oudste jeugdorkest van Nederland (1923), maar ook in de gehele wereld is er geen ouder jeugdorkest te vinden, alhoewel het jeugdorkest uit Portland-USA Hofstads Jeugdorkest wel op de voet volgt (1924). Op 14 april 1923 vond in theater Diligentia aan het Lange Voorhout het eerste concert plaats, wat als de oprichtingsdatum wordt aangehouden.

Door met plezier te musiceren ontstaat sociale verbondenheid die bovendien prestatie verhogend werkt.

De 38ste editie van het Promenadeconcert op 24 november 2019 in het Zuiderstrandtheater was wederom een succes; ruim 700 bezoekers hebben genoten van de concert-uitvoeringen door het Hofstads Juniorenorkest en het Hofstads Jeugdorkest.

Diverse Haagse serviceclubs, waaronder Lionsclub Den Haag 1, ondersteunen dit concert al tientallen jaren