06/09/2019

Middin-jongeren vieren feest

Op 25 november vierden bijna 50 jonge cliënten van Zorggroep Middin het jaarlijkse Lions Middin Playback Feest. Dit feest, dat nu al voor de 18e keer werd georganiseerd, is mogelijk door de financiële steun van de Lions Club Den Haag 1. Het feest vond voor de derde keer plaats in het Car Jeans ADO Stadion, dat haar ruimten met korting ter beschikking stelde. Het evenement wordt door de Lions samen met Middin opgezet, uitgewerkt en begeleid. De jongeren worden jaarlijks begeleid door medewerkers van hun huizen, familie en anderen en net zoals elk jaar feestten vele Lions leden ook mee: dit jaar zelfs extra veel omdat hun jaarlijkse Charter Dinner voor een keer werd gecombineerd met dit Lions Middin feest.

Bij aankomst werd met de jongeren eerst een foto gemaakt op de stip midden op het speelveld in het stadion en dat zelfs met Storky, die hiervoor speciaal naar het stadion was gekomen. De deelnemers hadden per locatie kunstwerken ingeleverd. Niet alle locaties namen hieraan deel. Voor de mooiste van de drie deelnemende werken werd een prijs uitgereikt. Na een gezellig buffet, waarbij Lions ook vanachter de buffetten meehielpen, begaf iedereen zich naar een andere zaal waar disco Smile al klaar stond om met de discoparty en het playback-feest te beginnen. Echter, voordat dit van start kon gaan hadden de Lions nog een verrassing voor hun gasten: een tevoren ingestudeerd en speciaal voor deze gelegenheid geschreven lied werd ten gehore gebracht onder leiding van bekende Hagenaar en schrijver van het lied Frans de Leef.

De playback-show werd afgewisseld met een vrolijke polonaise en een paar zang- en discodans-momenten. Van de circa zestien deelnemers aan de Playback-show wonnen Jeffrey Groenland en Anthony de Kok van de prijs voor de mooiste kleding. Aldrich Alexander won de eerste prijs met zijn opzwepende uitvoering van Suavemente van Elvis Crespo. Bij zijn optreden liep de dansvloer vol en genoot iedereen van deze heerlijke muziek. De tweede en derde prijs gingen naar Simone Paalvest en Muharem Karadurek. Er werd gedanst en gezongen tot een uur of tien toen alle Middin-jongeren en hun begeleiders weer huiswaarts gingen. Ten slotte was er een borrel voor de aanwezige Lions-leden, het was immers ook hun Charter Night, die werd opgevrolijkt door disco Smile die nog flink uitpakte met gouwe, ouwe disco-muziek, waar volop op werd gedanst.